Valtio tukee suurtapahtumaa: Yli 1000 voimanostajaa yli 50:stä maasta Salon MM-kisoihin

Klassisen voimanoston MM-kisat 2015 Suomessa tulevat olemaan kaikkien aikojen kisat kautta maailman ja voimanostohistorian. Mukaan on ilmoittautunut yli 1000 nostajaa yli 50 maasta. Kymmenen päivän ajan maailman parhaat mittelevät paremmuudesta Salo-hallissa 5.-14. kesäkuuta 2015.

Suomen valtio on tapahtumassa erittäin tärkeällä panostuksella mukana. Opetus ja kulttuuriministeriö (OKM) myönsi kumppanuusavustusta Salon MM2015-kisojen järjestämiseen 25,000,- euroa. MM2015-järjestlytoimikunta on kiitollinen valtion tuesta. Ilman tätä tukea MM-kisoja olisi vielä haasteellisempi järjestää.

Järjestelytoimikunta laittoi hakemuksen OKM:lle Salon Kaupungin tukipäätöksen jälkeen tammikuun lopussa, kun selvisi että Salon Kaupungin rahallinen tuki jäi 10,000,- euroon haetusta 50,000,- eurosta. Suomen Voimanostoliitto/Järjestelytoimikunta haki 40,000,- euroa OKM:ltä josta siis myönnettiin tapahtumalle 25,000,- euroa. Tämä luo taas uskoa kilpailujen onnistumiselle sekä mahdollisesti rohkaisee vielä yhteistyökumppaneita lisää tapahtumalle.

Suomen Voimanostoliitto on järjestämässä Salon Voimailijoiden ja Team Nordic Thundeirn kanssa kaikkien aikojen suurinta Voimanoston MM-kilpailua johon on ilmoittautunut 1129 urheilijaa yli 50 maasta. On hienoa että lajiamme arvostetaan ja otetaan huomioon kilpailun mittasuhteet. OKM:n kaltaisilla päätöksillä on suuri vaikutus siihen että MM2015-järjestelytoimikunta pystyy vastaamaan järjestämisestä aiheutuviin kustannuksiin ja sen haasteisiin.

Kaikki mukaan joko kannustamaan tai talkoisiin (halukkuudet liiton sihteerille svnl(at)hotmail.fi ). Tämä on ainutlaatuinen kokemus, joka on itse koettava. Iloisella asenteella ja nähdään kesällä. Erityisesti pyrimme houkuttelemaan lavamiehiä mukaan, mutta muitakin tehtäviä on vielä avoimena.

Ilmoittautuneet miesten ikäluokkiin ja sarjoihin löytyy tästä. Naisten ikäluokat ja sarjat löytyy tästä.

Kisojen Facebook sivut löytyy tästä.

Kisa-aikataulut varmentuvat kolme viikkoa ennen MM-kisaa.