Väisänen nuorten MM-nelonen Unkarissa

Varpaisjärveläinen Toni Väisänen sijoittui neljänneksi nuorten voimanoston (varustella) MM-kisoissa Unkarissa. Väisänen paransi rankingin viidettä sijaa näin yhdellä pykälällä. Tampereella opiskeleva Väisänen nosti sarjaan 74 kg yhteistuloksen SE:n 702,5 kg. Tulos koostui 270 kilon jalkakyykystä, 160 kilon penkkipunnerruksesta ja 272,5 kilon maastavedosta. Lajeista parhaiden onnistui maastanosto, jossa Väisänen tuo Unkarin tuliaisina Suomeen kultaisen mitalin.

"Ei aivan ollut mun päivä penkin osalta. Ja viimeisessä kyykyssä tein tyhmän virheen, koska en laskenut kyykkyä aivan vaadittuun syvyyteen saakka. Mutta muuten ihan ok kisa.", kertoi Väisänen liitolle tunnelmistaan kisan jälkeen. Toni Väisänen oli lopulta ainut suomalainen, joka osallistui nuorten MM-kilpailuihin.

Kisan voitti Venäjän Roman Churbakov tuloksella 785 kg, hopeaa otti Ranskan Adrien Poinson 765 kg ja pronssia Ruotsin Alexander Eriksson 737,5 kg. Täydelliset tulosluettelot löytyy tästä linkistä.

Kisoja voi seurata tästä linkistä.