Urheilun oikeusturvalautakunta hylkäsi Laitalan, Hagforsin ja Flinkin valituksen

Suomen Voimanostoliitto järjestää yhdessä Salon Voimailijoiden ja Team Nordic Thunderin kanssa klassisen voimanoston MM-kisat Salossa 5.-14. kesäkuuta. Tapani Laitala, Harri Hagfors ja Seppo Flink tekivät kotikisojen järjestelyistä valituksen Urheilun oikeusturvalautakuntaan. Valitus koski IPF:n majoitussääntöä (Constitution&By-Laws 105.4.4). UOTL:n ratkaisun mukaan "Seppo Flink, Harri Hagfors ja Tapani Laitala ovat yhteisessä valituksessaan vaatineet, että heidän kohdallaan ei sovelleta majoittumisvelvollisuutta eikä heille määrätä 100 euron hallinnollista maksua."

UOTL hylkäsi Laitalan, Hagforsin ja Flinkin valituksen. Päätösasiakirja on luettavissa UOTL:n verkkosivuilta. Päätöksessä "oikeusturvalautakunta katsoo, että Flinkille, Hagforsille ja Laitalalle voidaan määrätä 100 euron hallinnollinen maksu, jos he eivät noudata majoittumisvelvollisuutta. Heidän akkreditointi MM-kilpailuihin voidaan evätä, jos majoittumisvelvollisuutta ei noudateta tai hallinnollista maksua ei suoriteta. Aihetta MM2015-järjestelytoimikunnan päätöksen muuttamiseen ei ole."

Hallinnointimaksu peritään kisatoimistossa akkreditoinnin yhteydessä.

Asiasta antavat lisätietoja liiton puheenjohtaja Tero Hyttinen ja sihteeri Jari Rantapelkonen.