Tiedoksi MM Salosta WEC-kisaan

Voimanostoliiton hallitus kokoontui 5.3. Tässä keskeisiä päätöksiä.

Maajoukkueasut
Maajoukkueurheilijoita muistutetaan maajoukkueasun tilaamisesta seuraavaa: Maajoukkueasu tulee tilata viimeistään yksi kuukausi ennen sen käyttöä. Puvun hinta on 115 euroa + postikulut. Pukua tulee käyttää palkintojenjaossa.

WEC 2015 mestaruuskisa
Voimanoston (varusteilla) Länsi-Euroopan mestaruuskilpailut nostetaan 11.-13. syyskuuta 2015 La Mangassa, Espanjassa. Halukkaita nostajia pyydetään alustavasti ilmoittautumaan liiton sihteerille 10. huhtikuuta mennessä. Vuonna 2016 kisat nostetaan Italiassa, Sardinian saarella.

SELL Games kilpailu
Opiskelijoiden SELL Games järjestetään 15.-17.5.2015 Liettuan Kaunasissa. Liitto lähettää kisoihin voimanostotuomariksi Seppo Sohlmanin. SELL Gameseihin voi tutustua tästä linkistä.

Salon MM-kisainfoa
MM-kisan kaikille talkoolaisille järjestetään infotilaisuus Salossa Salo-hallissa lauantaina 11. huhtikuuta klo 13:00 alkaen. Kaikki halukkaat tervetuloa. Lisätietoa liiton sihteeriltä.

Liitton hallitus on päättänyt maksaa kaikkien maajoukkuenostajien, jotka majoittuvat kisahotelliin Salon MM-kisan bankettimaksun.
Liiton hallitus muistuttaa, että SVNL:n nimeämissä maajoukkueissa noudatetaan IPF:n sääntöjä ja toimintaan IPF:n Constitution / By-Laws sääntöjen kohdan 105.4.4. mukaisesti myös Suomessa käytävissä arvokilpailuissa. Tämä tarkoittaa sitä, että jokaisen kilpailijan ja kilpailuissa huoltotehtävissä aikovan tulee majoittua vähintään yksi vuorokausi kisahotellissa tai maksaa 100 euroa kisaorganisaatiolle. Joukkueen johtajat keräävät yhden yhteisen listan suomalaisten majooittumisista kisahotelleihin ja lähettävät sen hotelleista vastaavalle henkilölle VisitSaloon. Liiton sihteeri antaa tästä tarvittaessa lisätietoja.

"Forever Strong" voitti MM2015 biisikisan
Liitto julisti biisikisan MM-kisoja varten. Kisan voitti Forever Strong biisi, jolle liitto toimittaa diplomin sekä 500 euroa tunnustuksena voitosta. Biisiä soitetaan avajaisissa ja palkintojenjaossa kun osallistumismitaleja jaetaan.
Lisäksi viestintävaliokunta on antanut tunnustuksen toiseksi tulleelle biisille "Difficulty of Life in Arts". Erikoismaininnan sanoituksesta ansaitsi biisi "Blood and Guts", jonka on sanoittanut voimanostaja Vesa Hartikainen.

Voimanoston EM-joukkue, 6.-10.5. Saksa
Sanna Apuli 52 kg
Antti Savolainen 66 kg
Tomi Määttä 105 kg