Sandvik ja Nokua kaksinkertaisia PM-kultamitalisteja - NPF päätti tulevaisuudesta

Kenneth Sandvik (kuvassa) voitti Pohjoismaiden mestaruuden voimanostossa kaikkien aikojen kovimmalla suomalaisen tekemällä tuloksella 1086 kg. Yhteistuloksen SE:n lisäksi Sandvik punnersi voimanostokisoissa tehdyn penkkipunnerruksen ME:n 371 kg. Katariina Nokua voitti naisten PM-kultaa superissa.

Suomalaisten menestystä täydensi Jussi Kangasvieri (105 kg), joka nosti PM-hopeaa. Mitaleille ylsivät myös Annastiina Rajaniemi (57 kg), Erika Gadzova (63 kg) ja Virve Ilves (84 kg), joille pujotettiin kaullaan PM-pronssia. Janne Hakala (120 kg) ja Jari Saario (120 kg) sijoittuiva pisteille. Voimanostokisa nostettiin perjantaina 22. elokuuta.

Pohjoismaiden mestaruuskisat penkkipunnerruksessa nostettiin lauantaina 23. elokuuta. PM-kultaa suomalaisista nostivat Kenneth Sandvik, Katariina Nokuaja Annastiina Rajaniemi, jotka ovat myös samassa valokuvassa. Hopealle nosti Tomi Vikla (83 kg).

Pisteille nostivat Janne Hakala (120 kg) ja Andre Sjöholm (120+ kg).

Joukkueen johtajana toimi Harri Hagfors (kuvassa) ja huoltajana ahersi Markus Väliviita. Suomalaiset tuomarit olivat Jari Rantapelkonen ja Matti Rajaniemi.

NPF lisäsi nuorten klassisen voimanoston PM-kisat vuodelle 2015

Pohjoismainen Voimanostoliitto (NPF) päätti 21. elokuuta Islannissa, että sub-junioreille (alle 18 v) ja junioreille (alle 23 v) otetaan vuodesta 2015 alkaen klassinen voimanosto PM-kisaohjelmaan. Samalla nuorten varustenostaminen pidetään ohjelmassa. Seuraavan kerran nuorten PM-kisat nostetaan Suomessa helmikuussa 2015, jolloin ohjelmassa on samana viikonloppuna molemmat voimanostolajit, klassisena ja varusteilla. NPF toivoo, että kisat nostetaan perjantaina ja lauantaina. Nuorten PM-kisat ovat pysyvästi EPF:n ja IPFn kalentereissa.

Samalla NPF päätti, että vuonna 2016 ei järjestetä avoimen luokan PM-kisoja.

Islannin kaksivuotisen kauden jälkeen johtovastuun NPF:stä otti Tanska kaudelle 2014-2016.

PM-kisat pyritään tulevaisuudessa toimeenpanemaan Goodlift-ohjelmiston avulla.

Suomea kokouksessa edusti liiton sihteeri.