Nokua kyykkäsi 200 kg ensimmäisenä suomalaisena naisurheilijana

- No, kyllä vähän sai puristaa jo... Mutta nyt näyttää hyvälle, että Ylitorniossa nostettaisiin jo enemmän. Mun ei pitäny vielä näissä kisoissa kyykkytä kuin 190 kg, tuumi Katarina Nokua tyytyväisenä sunnuntaisen veteraanien MM-näyttökisan jälkeen Kankaanpäässä. Nokua on ensimmäinen suomalainen naisurheilija, joka on raakana kyykännyt virallisessa urheilukilpailussa 200 kg haamurajan ilman varusteita.

Nokuan lähitähtäimistä löytyy tammikuussa järjestettävät klasssien voimanoston SM-kisat. Kisat nostetaan Ylitorniolla 9.11- tammikuuta 2015. Kauden päätähtäin on kuitenkin kotimaassa järjestettävät MM-kilpailut. Salossa nostetaan 5.-14. kesäkuuta 2015 kaikkien ikäluokkien klassisen voimanoston MM-kisat.

Nokuan yhteistulos 482,5 kg on myös avoimen luokan SE sarjaan 84+ kg. Lisäksi Kankaanpään kisoissa nostettin lukuisia nuorten ja veteraanien SE-tuloksia. Tulokset löytyy liiton tulostietokannoista tästä linkistä.