Liiton kilpailupöytäkirjat päivitetty

Uusi IPF GL pistesysteemi, joka on voimassa 1.5.2020 alkaen, on nyt sisällytetty liiton kilpailupöytäkirjoihin. Rankingtilastoissa uudet pisteet otetaan taannehtivasti käyttöön 1.1.2020 jälkeen tehdyille tuloksille.

Pöytäkirjoja on myös nyt yhteensä vain 4 kpl (2 suomen- ja 2 englanninkielistä) entisen 8 pöytäkirjan sijaan. Nyt siis ei tarvita pöytäkirjapohjia erikseen klassiselle ja varustenostolle, vaan yksi pöytäkirja riittää voimanostoa ja yksi penkkipunnerrusta varten.

Pistesysteemiin tehdystä muutoksesta huolimatta pöytäkirjoja käytetään muilta osin kuten aiemminkin. Muuta muutosta ei ole tapahtunut kuin se, että ”sukupuolisarakkeeseen”, siis siihen joka on nimetty M/N (suomeksi) syötetään nyt sukupuolen ensimmäinen kirjain (M tai N) ja sen perään ilman välilyöntiä lajia osoittavat kirjaimet. Jos siis kyseessä on klassinen voimanostokilpailu, niin miespuolisen nostajan kohdalle merkitään MKV (Mies/Klassinen/Voimanosto) ja naispuolisen nostajan kohdalle vastaavasti NKV.

Alla ovat kaikki käytettävät lyhenteet. Ne löytyvät myös kilpailupöytäkirjoihin sisältyvistä taulukoista.

Lyhenteet Sukupuoli / laji
MKV Miehet klassinen VN