Kenta MM-hopealle Aurorassa

Suomen toinen nostaja Kenneth "Kenta" nosti lauantaina USAn Aurorassa (Colorado) käydyissä 44. Miesten MM-kilpailuiden superissa. Kenta sijoittui upeasti hopealle tuloksenaan kahdeksan onnistunutta nostoa yhdeksestä. Upea suoritus huippunostajaltamme vaikka aikaero verotti voimia ja mies oli väsynyt.

Jalkakyykyssä Kenta teki kovat lukemat 400-410-415, penkissä 330-340-345 ja vedossa 300-312,5, jolla pakotettiin Ruotsin Fredrik Svensson lastauttamaan viimeiseen maastanostoonsa 345 kiloa, mikä ei noussut lavalta mihinkään. Viimeiseen vetoon 315 kg:a, mutta sitä Kenta ei enää jaksanut itsekään nostaa ylös. Superin voittajaksi nosti Norjan Carl Yngvar Christensen hurjalla uudella ME-tuloksella 1230,0 kg:a, mikä koostui sarjasta 490-360-390.

- On se kova jätkä toi Kenta, totesi Suomen pienen, mutta iskukykyisen maajoukkueen huoltaja Tommi Paavilainen selvästikin tyytyväisenä kilpailun jälkeen, jatkaen - eka Kentan MM mitali avoimessa voimanostossa aiempien kolmen nelossijan lisäksi. Mahtavaa.

Kuvat Noora Kousa.