Liitto tiedottaa 1/2017

Uusia jäsenseuroja

Power Team Palokka ry (PTP) hyväksyttiin liiton jäsenseuraksi. Seuran yhteyshenkilö on Tuomas Korkia-aho.

Team Powerhouse ry (PHGTRE) hyväksyttiin liiton jäsenseuraksi. Seuran yhteyshenkilö on Mikko Mellberg.

Liiton pukeutumisohje kilpailutoiminnassa

Liiton hallitus päätti antaa tarkentavan ohjeen, miten sääntöjen mukaisesti pukeudutaan voimanoston kilpailutoiminnassa. Lähtökohtana nostajilla on, että käytetään kilpailusääntöjen mukaisia nostovarusteita, joista hyväksyttyjen varusteiden lista on IPF:n sivuilla kerrottu Approval list -dokumentissa. Lisäksi nostajien, huoltajien ja tuomareiden pukeutumisesta on ohjeistettu eri yhteyksissä, minkä vuoksi nähtiin tarpeelliseksi koota nämä pukeutumiseen kuuluvat asiat yhteen dokumenttiin.

Sääntöjen mukaisessa pukeutumisessa on kysymys siitä, että toimitsijat, tuomarit, huoltajat ja nostajat osoittavat itse arvostavansa lajia. Näin lajin arvostu myös yleisesti lisääntyy.

Ohje pukeutumisesta voimanostokilpailuissa

SM-kilpailut vuodelle 2018 haettavana

Julistetaan vuoden 2018 SM-kilpailut haettavaksi seuraavilla päivämäärillä:

Klassinen voimanosto, nuoret, 26. – 28.1.2018
Varuste voimanosto, kaikki ikäluokat 10. – 11.2.2018
Klassinen penkkipunnerrus, kaikki ikäluokat, 23. – 25.2.2018
Klassinen voimanosto, avoin, 16. – 18.3.2018
Klassinen voimanosto, masters, 16. – 18.11.2018
Varuste penkkipunnerrus, kaikki ikäluokat 1. – 2.12.2018

Hakuaika päättyy 2.4.2017. Liiton hallitus varaa edelleen oikeuden muuttaa ajankohtia, mikäli kansainvälinen kalenteri muuttuu.

Hae SM-kilpailua täällä.

Muutos kilpailuilmoituksiin

Kaikki kilpailuilmoitukset lähetetään liitolle kilpailuilmoituslomakkeella. Ennen lomakkeen lähettämistä tulee maksaa kilpailuilmoitus ja kuitti maksusta on liitettävä lähetettävään lomakkeeseen.

Ainaostaan lomakkeella lähetetyt kilpailuilmoitukset lisätään kalenteriin.

Täytä kilpailuilmoituslomake täällä.

Liiton keskustelufoorumi

Liiton sivuilla oleva keskustelufoorumi suljetaan 15.3.2017.  Keskustelufoorumin Treenipäiväkirjat-osio säilyy ennallaan.

Keskustelufoorumin tilalle on avattu ryhmä Facebook-sivustolle. https://www.facebook.com/groups/1147646585278812/

Kansainvälisten kisojen osallistumis- ja antidopingmaksu

Maajoukkueisiin valitut urheilijat maksavat osallistumis- ja antidopingmaksut liitolle ennen ns. preliminary nomination päivää. Valituilla urheilijoilla tulee olla myös lisenssi maksettuna liitolle ennen preliminary nomination päivää.

Liitto maksaa takaisin avoimen, junioreiden ja subjunioreiden maajoukkueen urheilijan osallistumis- ja antidopingmaksun, mikäli nostaja sijoittuu EM-kilpailuissa kolmen parhaan joukkoon tai MM-kisoissa kuuden parhaan joukkoon.

Niille urheilijoille, jotka peruvat lähtönsä hyvissä ajoin niin, että tilalle voidaan nimetä varasijalle valittu urheilija tai liitto saa maksut takaisin IPF:ltö tai EPF:ltä, maksetaan em. maksut takaisin.