SVNL:lla erinomaiset yhteistyösuhteet ADT:n kanssa

Vuosittainen liittotapaaminen ADT:n ja Suomen Voimanostoliiton välillä sujui torstaina 22.12.2016 leppoisissa tunnelmissa.

- Meillä on vakiintunut käytäntö, että käymme ADT:n kanssa tärkeitä asioita joulukuussa läpi kasvokkain. Vaikka sähköpostiliikenne on tiivistä, niin on hyvä kohdata kasvokkain, kertoi liiton sihteerin tehtävät jättävä Jari Rantapelkonen

Asialistalle oli kertynyt useita asioita.

- Lajiliiton antidopingohjelma on liitolle tärkeä työkalu, jolla vastataan antidopingtyön vaatimuksiin. Samalla meidän on tehtävä ryhtiliike viestintäpuolella seuratasolta alkaen. Tuudittauduimme kahteen hyvää vuoteen, jolloin ei tullut käryjä, tuumi liiton puheenjohtaja Tero Hyttinen.

Kokouksen uutispommina voitaneen pitää sitä hyvää uutista, että ADT lupasi järjestää suurimmille jäsenseuroille ilmaisen antidopingkoulutuksen.

- Kokouksessa syntyi yhteistyössä idea, että me SVNL järjestämme liiton toimistolla koulutustilaisuuden, joka lähetetään internetissä. Näin pienemmätkin jäsenseurat saavat viimeisimmät tiedot antidopingista, kertoi uusi sihteeri Timo Lillbacka.

Lisäksi keskustelua käytiin lisäksi urheilijapoolin kokoonpanoista, erivapauksista, liiton lajeista ja urheilijamäärien kehityksestä, testipalautteista, valmennusryhmistä, leireistä ja lajin päätapahtumista lähivuosina.

- Tämä oli viimeinen virallinen edustustehtävä ja päätän liiton sihteerin tehtävät mielihyvin näissä merkeissä tärkeimmän yhteistyökumppanimme ADT:n kanssa. Olen nauttinut erittäin suuresti siitä erinomaisen luottamuksellisesta ja avoimesta yhteistyöstä, joka SVNL:n ja ADT:n välillä on. Kyllä yhteistyö kiteytyy aina lopulta henkilöiden kykyyn tehdä yhteistyötä. Nyt se on tässä tapauksessa kiteytynyt puheenjohtajan ja sihteeriin kykyyn tehdä yhteistyötä koko ADT:n huippuporukan kanssa. Yhteistyötä on hyvä tehdä, kun kaikilla on sama päämäärä ja hyvä meininki. Kiitänkin ADT:nta ja nykyistä SUEK:a erinomaisesta yhteistyöstä, kertoi Rantapelkonen.