Voimanoston MM-kilpailut Orlandossa 14.-19.11.2016

Varustevoimanoston MM-kilpailut 14.19.11.2016 Orlandossa, Yhdysvalloissa.

Antti Savolaiselle MM-pronssia ennätystuloksella

Suomen joukkueesta ensimmäisenä lavalle asteli 66-kilon sarjassa nostava Antti Savolainen. Savolainen onnistui Orlandon MM:ssä kaikissa yhdeksässä nostossaan tehden sarjan; kyykky 262.5 kg, penkki 200 kg ja maastaveto 300 kg (SE & PE) Yhteistulos 762.5 kg (SE & PE). Yhteistulos riitti pronssimitaliin. Anttia kisassa huolsi menestyksekkäästi Seppo Sohlman.

Jussi Kangasvieri kisasi sarjassa 105 kg

Jussi Kangasvieri pääsi kisalavalle torstain ja perjantain välisenä yönä Suomen aikaa. Jussin kisa alkoi 337,5 kg onnistuneella jalkakyykyllä. Penkki kulki hienosti ja tuloksena oma ennätys 237,5 kg. Maastavedossa ei ollut paras päivä ja tulokseksi jäi Jussille vaatimaton 305 kg. Yhteistulosta kertyi 875 kg joka riitti sarjassa sijaan 13.

Kenneth Sandvik ja Jari Martikainen lajimitaleille superissa

Yli 120-kiloisten sarjassa kisasi kaksi suomalaista, Kenneth Sandvik ja Jari Martikainen. Kenta onnistui vain toisessa kyykyssä ja tuloksena 390 kg, penkiltä tuli lajihopeaa 347,5 kg nostolla ja maastavedosta nousi 300 kg. Yhteistulosta Kentalle 1037.5 kg ja sillä kokonaiskilpailun sija 7. Jari Martikainen kyykkäsi 375 kg, penkistä nousi 245 kg ja maastavedon lajipronssi irtosi 360 kg vedolla. Yhteistulosta Jarille 980 kg ja kokonaiskisan sijoitus 9.

Suomen joukkue koostui tällä kertaa vain miesnostajista. Toivottavasti jatkossa mukaan saadaan myös naisvoimaa. Joukkueenjohtajana ja huoltajana Orlandossa toimi Tommi Paavilainen. Tuomarina ja liiton edustajana toimi liiton puheenjohtaja Tero Hyttinen.

Kisoja voi seurata livenä tästä linkistä.