Liitto tiedottaa 1/2016

Muutos maajoukkuenostajien osallistumis- ja antidopingmaksuihin

Suomen Voimanostoliitto ei maksa vuonna 2016 Suomen maajoukkueiden osallistumismaksuja ja antidopingmaksuja, koska liiton taloustilanne on niin huono. Poikkeuksen muodostaa nuorten PM-kisajoukkue, jonka korvauksista päätettiin joulukuussa 2015. Päätös kattaa kaikki kilpailut klassisen voimanoston EM-kilpailuista alkaen vuoden 2016 viimeiseen arvokilpailuun. Taloustilanteesta tiedotetaan perusteellisemmin kevät- ja syyskokouksissa.

Eräpäivä osallistumismaksujen ja antidopingmaksujen maksamiseksi liiton yleistilille on kaksi viikkoa ennen kilpailujen lopullisen ilmoittautumisajan (final nominations) päättymistä. Esimerkiksi klassisen voimanoston EM-kisojen osalta maksun deadline on perjantaina 29.1.2016. Jos nostaja ei maksa maksuja eräpäivään mennessä, hänet poistetaan joukkueesta ja varanostaja nostetaan tilalle.

Maajoukkueet arvokilpailuihin

Liiton tiedote seuroille ja nostajille 2016 arvokilpailuiden määräajoista kannattaa lukea. Luettelo yhteyshenkilöistä ja määräajoista ilmoittaa halukkuus nostaa eri arvokilpailussa löytyy tästä.

Klassisen penkkipunnerruksen MM-kisat 2016

Klassisen penkkipunnerruksen MM-rajat löytyy tästä. Klassisen penkkipunnerruksen MM-joukkueen valinnassa otetaan huomioon urheilijat, jotka ovat nostaneet klassisen penkkipunnerruksen MM-tulosrajan aikavälillä 1.6.2015-29.2.2016 kyseiset päivät mukaan lukien. Tulos tulee olla tehtynä joko SM- tai MM-kilpailuissa tai kansallisissa kilpailuissa, joissa on ollut vähintään ykkösluokan tuomarit ja yksi kansainvälinen tuomari. Hallitus päättää joukkueen kokoonpanon.

SM2017 kilpailut haettavana

Julistetaan vuoden 2017 SM-kilpailut haettavaksi seuraavilla päivämäärillä:

Voimanosto ja penkkipunnerrus, kaikki ikäluokat, 10.2. – 12.2.2017
Klassinen voimanosto, veteraanit, 11. – 12.3.2017
Klassinen voimanosto, nuoret, 18. – 19.11.2017
Klassinen penkkipunnerrus, kaikki ikäluokat, 2. – 3.12.2017
Klassinen voimanosto, avoin 9. – 10.12.2017

Hakuaika päättyy 2.4.2016. Liiton hallitus varaa oikeuden muuttaa ajankohtia, mikäli kansainvälinen kalenteri muuttuu.

Masters termi käyttöön veteraanin tilalle

Voimanostoliitto luopuu voimanostourheilussa veteraani-termin käytöstä. 23.1.2016 alkaen otetaan käyttöön termi masters.

Haluatko lisätuloja?

Voimanostajalehden ja liiton verkkosivujen ilmoitustuloista tilitetään ilmoitusten hankkijalle 50 % palkkion. Halukkaat lisätulojen hankkijat, ottakaa yhteys liiton sihteeriin.

Liiton varapuheenjohtaja 2016

Liiton varapuheenjohtajana vuonna 2016 toimii Risto Mäki.

Vapautus elinikäisestä urheilun toimintakiellosta

Suomen Voimanostoliiton hallitus on päättänyt, että Sakari Selkäinaho vapautetaan elinikäisestä urheilun toimintakiellosta 23.1.2016 alkaen.