Ylivoimainen KaVo vei Voimaljan hurjalla loppukirillä Kankaanpäähän

Kankaanpään Voimailijat (KaVo) on voittanut Voimanostoliiton seuroille tarkoitetun kilpailun Voimamaljan ylivoimaisesti vuonna 2015.

- Maistuuhan voitto ja se on kyllä kovan työn tulosta ja vaati kaikkien panostuksen. Todella mahtava saavutus näin pienelle paikkakunnalle ja seuralle, kommentoi kisan voittoa Marjaana Vähäsantanen.

Kilpailu Voimamaljasta näytti latistuvan ja käydylle vielä ennen vuoden loppua. TNT oli selvässä johdossa vielä ennen vuoden loppua. Kankaanpäässä ajateltiin kuitenkin toisin. KaVo osoitti, että kisa ei ole ollenkaan pelattu ennen KaVon järjestämiä koti SM-kisoja.

JoukkueSM-kisassa KaVolla oli asettaa kaksi joukkuetta voimanosto- ja penkkipunnerrusjoukkueiden SM-kisaan. TNT ei lähettänyt joukkueSM-kisaan yhtään joukkuetta. Lopullisen niitin KaVo kaiverrutti Voimamaljaan kotiyleisön hurjalla tuella nuorten SM-kisoissa marraskuussa. Seura marssitti poikkeuksellisen suuren määrän nuoria nostajia SM-kisalavalle. Osa nuorista urakoi useammassa ikäluokassa. KaVo keräsi kotihallissa hurjalla loppukirillä Voimamalja-pisteitä voittoon tarvittavan pistemäärän.

KaVo:n menestyksen takaa nousee erityisesti Marjaana ja Jouni Vähäsantasen työ seuran eteen. Yksityiskohtana mainittakoon, että Anette Kirkanen tehtaili seuralle vuoden aikana pisteitä eniten, yhteensä 146 pistettä. Kirkasen kuva (c) Marjaana Vähäsantanen/KaVo.

Tulokset

1. Kankaanpään Voimailijat 1371 pistettä
  2. Team Nordic Thunder 1173 pistettä
  3. Kokkolan Jymy 574 pistettä
  4. Ålands Kraftsportklubb 522 pistettä
  5. Helsingin Tarmo 499 pistettä

Voimamalja-kisan täydelliset tulokset löytyy tästä linkistä.