Liitto tiedottaa: Tärkeitä asioita vuoden parhaista nuorten PM-joukkueisiin

LIITTO TIEDOTTAA 12/2015

Vuoden 2015 parhaat urheilijat

Vuoden parhaat on valittu, ks. linkki. Vuoden parhaista uutisen kuvissa voimanostajat Antti Savolainen ja Hanna Rantala. Kuvat (c) SBD (Savolainen) ja J Rantapelkonen (Rantala).

Voimamalja 2015

Voimamalja-kilpailun tulokset, ks. linkki.

Valiokunnat 2016

Nuorisovaliokunta: Samuel Lappalainen (pj), Seppo Sohlman, Jan Lipponen ja Jari Rantapelkonen.

Tuomarivaliokunta: Margetta Salminen (pj), Harri Hagfors, Arto Hannolin, Mika Honkaniemi, Tero Hyttinen, Jari Rantapelkonen ja Kalevi Sorsa

Valmennusvaliokunta: Arto Hannolin (pj), Samuel Lappalainen, Joanna Linna, Kaj Mattila, Anni Vuohijoki ja Jari Rantapelkonen.

Veteraanivaliokunta: Risto Mäki (pj), Voitto Ahopelto, Seppo Flink, Harri Hagfors, Rami Huovinen, Joanna Linna, Katariina Nokua ja Mervi Sirkiä.

Viestintävaliokunta: Anni Vuohijoki (pj), Sanna Apuli, Jussi Jokinen, Ville Niskanen, Antti Savolainen, Jari Rantapelkonen ja Heikki Virtanen.

Varoitus

Liitto on selvittänyt Helsingin Aluemestaruuskilpailuissa käytetyn vaa’an sääntöjen mukaisuuden. Liiton hallitus on antanut varoituksen Åke Koposelle, Helsingin Tarmolle ja Tikkurilan Kajastukselle sääntöjen rikkomisesta.

Seurasiirrot

Vuoden 2015->2016 seurasiirrot löytyy tästä. Jatkossa 1.1.2016 alkaen kaikki seurasiirrot tulee tehdä kirjallisesti ja kaikissa seurasiirroissa on yhden kuukauden karenssi.

Maajoukkueiden koordinaattorit

Maajoukkuekoordinaattorit vastaavat joukkueiden esittelystä hallitukselle sekä joukkueiden johtamisesta arvokilpailuissa: Nuoret Samuel Lappalainen, avoin (varuste) Tommi Paavilainen, avoin (klassinen) Seppo Sohlman ja veteraanit Risto Mäki.

Matkalaskukäytäntöihin tarkennuksia

Liiton matkalaskukäytäntöä on tarkennettu siten, että päivärahoja ei makseta etukäteen, Matkaennakkoa maksetaan vain toteutuneita kuluja (esim. lentoliput, hotellit) ja kuitteja vastaan.

Kilpailuiden järjestämisohjeita tarkennettu

Kansallisten kilpailuiden järjestämisohje löytyy tästä.

Vähimmäisvaatimuksista järjestettäessä SM-kilpailut ohje löytyy tästä.

SM-kilpailuista poisjääminen ennalta ilmoittamatta

Vuodesta 2016 alkaen ennalta ilmoittamattomiin poisjäänteihin SM-kilpailuista sovelletaan kurinpitosääntöjen kohtaa 2.13.

Kakkosen tuomarit SM-kilpailuissa

SM-kilpailuissa voi kansallisen II-luokan tuomari toimia teknisenä valvojana.

Tuomari, huoltaja ja kilpailija samassa kilpailuissa

SM-kilpailuissa voi toimia tuomarina, huoltajana ja kilpailijana saman päivän aikana. Jokaisessa eri roolissa tulee olla asianmukaisesti pukeutuneena. Liitto maksaa matkakustannuksista tällöin vain puolet.

Pukeutuminen SM-kilpailuissa

SM-kilpailuissa tulee pukeutua voimanostosääntöjen mukaisesti. Seurat voivat tehdä omia trikoita kilpailuihin. Se olisi hyvää urheilu- ja voimanostokulttuuria. Palkintojenjaossa tulee käyttää urheiluasua. Suositeltavaa on, että urheiluseuran jäsenet käyttävät seurojensa urheiluasuja kilpailtaessa ja palkintojenjaossa. SM-kilpailuissa tulee välttää Suomen maajoukkuetrikoiden ja maajoukkueasujen käyttämistä.

PM-joukkue 2016

PM-joukkueen kokoonpano löytyy tästä.

Voimanostaja-lehden aikataulut 2016

Ks. tästä.

Uusi jäsenseura

Lappeenrannan Voimanostajat ry. (LaVoNo) on hyväksytty Suomen Voimanostoliitto ry:n jäseneksi 1.1.2016 lähtien. Seuran yhteyshenkilö on Kimmo Pakarinen.