Liitto tiedottaa, joulukuu 2015

Ylitornion SM-kisailmoittautumiset (varustevoimanosto ja varustepenkkipunnerrus) ottaa vastaan liiton sihteeri. Ilmoittautumiset tehdään perinteisillä ilmoittautumislomakkeilla Goodliftin käyttöönoton viivästymisen vuoksi. Ilmoittautumisia saa jo lähettää. Kisakutsu löytyy tästä.

Klassisen penkkipunnerruksen MM-kisat (kaikki ikäluokat) järjestetään vuodesta 2016. Vuonna 2016 kisat nostetaan Etelä-Afrikassa 18.-21.5.2016. Avoimen ja nuorten ikäluokkien klassisen MM-penkkijoukkueeseen halukkaita pyydetään ilmoittautumaan Seppo Sohlmanille 8. helmikuuta 2016 mennessä. Veteraanit ilmoittautuvat Risto Mäelle 8. helmikuuta mennessä.

Varustepenkkipunnerruksen MM-kisat (kaikki ikäluokat) nostetaan Tanskassa 19.-23.4.2016. MM-penkkijoukkueeseen halukkaita pyydetään ilmoittautumaan Tommi Paavilaiselle 8. helmikuuta 2016 mennessä. Veteraanit ilmoittautuvat Risto Mäelle 8. helmikuuta mennessä.

Venäjän Voimanostoliitto on asetettu osittaiseen kieltoon osallistua arvokisoihin. Vuoden 2015 aikana yhteensä 4 venäläistä nostajaa antoi positiivisen doping-testin. IPF on päättänyt, että vuoden 2016 klassisen voimanoston ja varustevoimanoston miesten avoimiin ja nuorten miesten voimanoston ja varustevoimanoston MM- ja EM-kisoihin Venäjä saa lähettää vain kaksi nostajaa / kisa. Sen sijaan kaikkiin naisten ikäluokkiin sekä naisten ja miesten veteraanien voimanoston MM- ja EM-kilpailuihin sekä kaikkiin penkkipunnerruskilpailuihin Venäjä saa lähettää täydet joukkueet.

RIG2016 kisassa nostaa kolme suomalaista. Kisa nostetaan Islannissa 30.1.2016. Timo Hokkanen lähtee kisaan tähtäimessään penkin ME. Kilpailijat löytyy tästä.

Klassisen voimanoston EM2016-joukkueen kokoonpanot julkaistaan viimeistään tammikuun ensimmäisellä viikolla.

Yhdenvertaisuussuunnitelma on hyväksytty SVNL:ssä luonnoksena käyttöön ks. tästä. Suunnitelma on osa Opetus- ja kulttuuriministeriön uusia vaatimuksia järjestöille valtionavusta. Jäsenseuroja pyydetään perehtymään suunnitelmaan ja ottamaan huomioon se toiminnassaan.

Suomen Voimanostoliitto toivottaa kaikille Hyvää Joulua ja Rautaista Uutta Vuotta!