Hautala päätti nuorten SM-kisat epäviralliseen ME-vetoon, maajoukkuevalinnat pähkittäviksi

Nuorten klassisen voimanoston SM-kisat huipentuivat komeasti Tuomas Hautalan ME-maastanostoon 380 kg. Samalla Lapuan Ponnistuksen nuorukainen kisasi viimeisen kerran nuorissa. Hautala siirtyy tammikuusta alkaen aikuisten ikäluokkaan. Kilpailuissa tehtailtiin urakalla SE-tuloksia. Kilpailutulokset löytyy tästä. Kuvassa Tuulia Lohivuo (KaVo), Pohjoismaiden ennätyksen nostanut ja kisassa N20-ikäluokan toiseksi parhaat pisteet tehnyt nostaja. Kuva Lohivuosta (c) Esteri Hakamäki/TNT ja kuva tiimistä (c) Markus Suomela/HuiVo, jossa kuvassa Hautala takana kolmas vasemmalta. Liiton hallituksella on iloinen pähkinä purtavaksi, sillä arvokisojen tulosrajan tehneitä on enemmän kuin joukkueisiin mahtuu.

Nuorten PM2016 maajoukkuevalinnat ja klassisen voimanoston EM2016-kisojen joukkuevalinnat

Nuorten voimanoston Pohjoismaiset mestaruuskilpailut nostetaan Ruotsissa 20.-21.2.2016. Perjantaina 20. helmikuuta nostetaan klassisen voimanoston PM-kisa. Lauantaina 21. helmikuuta nostetaan varusteilla. NPF ja kisaorganisaatio varaa oikeuden aikataulumuutoksiin.

Nuorten ja avoimen luokan klassisen voimanoston EM-kilpailut nostetaan Viron Tartossa 5.-12. Maaliskuuta 2016.

Nuorten PM- ja EM-kilpailut nostetaan kahdessa ikäluokassa, sub-junioreissa (alle 18 v) ja junioreissa (alle 23 v).

Suomen nuorten PM-maajoukkue kootaan niistä halukkaaksi ilmoittautuneiden joukosta, jotka osallistuivat nuorten klassisen voimanoston SM-kisaan. PM-kisaan halukkaiden tulee ilmoittautua Seppo Sohlmanille tiistaihin 1.12.2015 klo 21.00 mennessä (määräajan jälkeen ei halukkuuksia enää noteerata) sähköpostiin sebasti01(at)hotmail.com

Suomen EM-maajoukkueet (nuoret ja avoin) kootaan EM-tulosrajan tehneiden joukosta. EM-kisaan lähtevien tulee ilmoittaa halukkuus Seppo Sohlmanille perjantaihin 18.12 klo 21.00 mennessä.