Ilmoittautuminen

SM-kilpailuihin ilmoittautuminen päättyy noin kolme (3) viikkoa ennen kilpailua. Jokaista SM-kilpailua varten on oma kilpailukutsu, joka löytyy liiton kalenterista. Määräajat ovat ehdottomia. Seurat saavat ilmoittaa nostajansa huomattavasti ennen määräaikaa. Kaikilla avoimen luokan ja nuorten SM-kilpailuihin osallistuvilla nostajilla on ilmoittauduttaessa oltava tulos/tulosraja tehtynä. Kaikki ilmoittautumiset SM-kilpailuihin on lähetettävä liiton sihteerille. Vain liiton jäsenseuran kautta tulevat ilmoittautumiset hyväksytään.

Kisailmoitus

Liiton jäsenseurojen järjestämät voimanoston tai penkkipunnerruksen jäsentenväliset, piirikunnalliset, kansalliset, sekä aluemestaruuskilpailut tai kutsukilpailut tulee ilmoittaa liittoon viimeistään kolme (3) viikkoa ennen kilpailuja, jotta kilpailut voidaan hyväksyä virallisena kilpailuna.

Kisailmoitus laitetaan liiton verkkosivuille sekä mahdollisuuksien mukaan Voimanostaja-lehteen, jos ilmoitus on ajoissa (n. 3 kk ennen kilpailua) liiton sihteerillä ja lehden toimituksessa.