Kilpailut

Suomen Voimanostoliiton jäsenseurat järjestävät kansallisia, piirikunnallisia ja aluemestaruuskilpailuja voimanostossa ja penkkipunnerruksessa. Liitto järjestää yhdessä jäsenseurojensa kanssa SM-kilpailut. Arvokilpailut järjestetään yhdessä kansaivälisten voimanostoliittojen (EPF ja IPF) kanssa.

Ilmoittautuminen

SM-kilpailuihin ilmoittautuminen päättyy 21 vuorokautta ennen kilpailua. Kaikilla nostajilla on ilmoittauduttaessa oltava tulos/tulosraja tehtynä. ​Jokaista SM-kilpailua varten on oma kilpailukutsu, joka löytyy liiton kalenterista. Määräajat ovat ehdottomia. Seurat saavat ilmoittaa nostajansa huomattavasti ennen määräaikaa. Kaikilla avoimen luokan ja nuorten SM-kilpailuihin osallistuvilla nostajilla on ilmoittauduttaessa oltava tulos/tulosraja tehtynä. Kaikki ilmoittautumiset SM-kilpailuihin on tehtävä kisakutsussa mainittuun liiton sähköiseen tai muuhun osoitteeseen. Vain liiton jäsenseuran kautta tulevat ilmoittautumiset hyväksytään. Jäsenseura vastaa siitä, että ilmoittautuminen on perillä ajoissa liiton sähköisessä järjestelmässä.

Kisailmoitus

Liiton jäsenseurojen järjestämät voimanoston tai penkkipunnerruksen jäsentenväliset, piirikunnalliset, kansalliset, sekä aluemestaruuskilpailut tai kutsukilpailut tulee ilmoittaa liittoon viimeistään kolme (3) viikkoa ennen kilpailuja, jotta kilpailut voidaan hyväksyä virallisena kilpailuna.

Kisailmoitus laitetaan liiton verkkosivuille sekä mahdollisuuksien mukaan Voimanostaja-lehteen, jos ilmoitus on ajoissa (n. 3 kk ennen kilpailua) liitossa ja lehden toimituksessa.